dc.description.abstract |
Mövzunun aktuallığı. Əhalinin, xüsusilədə, onun çox həssas hissəsini təşkil edən gənclərin və tələbələrin sağlamlığının qorunması, dövlətimizin milli təhlükəsizliyinin, əhalinin rifah halının yüksəldilməsinin ən öndə vəzifələrindən hesab olunmaqdadır. Bu istiqamətdə aparılan işlər böyüdükcə, inkişafda olan əhalinin sağlam
və harmonik inkişafına, təhsilinə və sosial-iqtisadi vəziyətinin yüksəldilməsinə
yönəldilir. Qeyd etmək lazımdır ki, gənclər cəmiyyətin dinamik aparıcı qüvvəsidir,
onların əməyi intelektüal fəaliyyətin özünə məxsus formasıdır, o daim artan
informasiya yüklərinin təsirinə məruz qalır. Lakin təsir edən amillər həmişə onların
funksional imkanlarına adekvat olmur, onlarda bir sıra xroniki xəstəliklərin
proqresivləşməsinə və hətta patoloji vəiyyətə gətirib çıxarır, bu da hərəkət aktivliyinin
azalması (hipokineziya) şəraitində özünü daha kəskin biruzə verir. Hərəkət aktivliyinin
azalması həddən artıq psixoloji-emosional halların artmasına, təlim və istirahət
rejiminin pozulmasına şərait yaradır. Onuda qeyd etmək lazımdır ki, hipokineziya
halları bir tərəfdən multipatogen amil kimi təsir göstərərək bir sıra qeyri-infeksion,
xroniki xəstəliklərin inkişafına təkan verdiyi halda, digər hallarda isə hərəkət aktivliyi
multi sanogen təsir göstərərək, bir çox xəstəliklərin profilaktikasında və patoloji
prosseslərin korreksiyasında (xususi ilə ürək-damar və tənəffüs sistemi xəstəliklərində)
uğurla tətbiq olunmaqdadır. Hərəkət aktivliyinin məhdudluğu səbəbindən əhalinin ən
çox əzab çəkdiyi xəstəliklərin məhz fiziki hərəkətin müalicəvi təsirinin köməyi ilə
aradan qaldırmaq olur (müalicə bədən tərbiyəsində istifadə olunan hərəkətlər) .Fiziki
hərəkətlərin normal fizioloji ölçülər çərçivəsində icra olunması sağlamlığı
möhkəmləndirir, orqanizimə profilaktik təsir göstərir. Ona görə də gənc nəslin fiziki
tərbiyə vasitələri ilə sağlamlığının uşaqların qorunması və monitorinqinin sistematik
aprarılması problemi aktual bir məsələ olaraq qalır.
Tədqiqatın problemi. XXI əsrin əvvəllərindən başlayaraq dünyada və
həmçinin də ölkəmizdə baş verən sosial-iqtisadi dəyişiliklər və kompyuterləşdirmə
cəmiyyətin bütün təbəqələri kimi uşaq və yeniyetmələrdən də yan keçməmiş və öz
kəskin təsirini onlara da göstərmişdir. Nəticədə yaranan hərəkətsizlik uşaqların həm morfofunksional vəziyyətində, bu həm də onların fiziki inkişafına, sağlamlığına da təsir edir. Morfofunksional status isə orqanizmin morfoloji və funksional
xüsusiyyətlərini əks etdirir, onun quruluşunun fərdi xüsusiyyətlərini, ətraf mühitin
təsiri altında dəyişilməsini (əsasən də təlim-tərbiyə mühiti), reaktivliyini və
rezistentliyini müəyyən edir və bunlar da sistemogenez (P.K.Anoxin) mövgeyindən
nəzərədən keçirilməlidir. Digər tərəfdən isə, təsirin polifaktorluğu nəzərə alınmalı,
fərdin, şəxsiyyətin inkişaf proqramı ilə şərtlənməlidir: genetik (bioloji); sosial və
ontogenetik. Bu zaman ontogenetik inkişaf genetik (bioloji) və sosial proqramın
nəticəsində formalaşır. Belə yanaşma orqanizmin morfoloji və funksional vəziyyətinin
parametrlərinin geniş miqyasda dəyişilməsini göstərir, cinsi, yaş və digər meyyarlara
görə morfoloji tiplərə ayrılmasının vacibliyini göstərir. |
en_US |